Ondersteuning systematiek en bestekken voor hard- en software van laadinfra

Wat was de uitdaging?

Vlaamse Vervoersmaatschappij De Lijn heeft als doelstelling om in 2025 in alle Vlaamse centrumsteden de bussen emissievrij te laten rijden. Daarvoor werkte ze vanaf 2016 een gefaseerde strategie uit. Na een eerste fase van pilootprojecten en een RFI, diende de e-bus strategie en bijkomende aanbesteding van 920 e-bussen georganiseerd te worden. Ter kennisondersteuning van de systematiek en bestekken voor de hard- en software van laadinfrastructuur werd The New Drive geselecteerd als kennispartner. 

Hoe hebben we dit aangepakt?

The New Drive heeft De Lijn ondersteuning geboden bij de uitwerking van de strategie en de operationele detaillering van de laadinfrastructuur (pantografen, CSS en Type 2) in publieke ruimte en depots voor de eerste 920 elektrische OV-bussen in Vlaanderen. The New Drive heeft een strategisch-tactisch kader geboden waarin samen met De Lijn werd nagedacht over de te maken keuzes bij het aanbesteden van de laadinfrastructuur op stelplaatsen én in de publieke ruimte. Hierbij werd rekening gehouden met de noden van De Lijn, maar ook met de economisch meest voordelige oplossing. The New Drive heeft vervolgens aan de bestekken en de meetstaten voor de aanbesteding van de laadinfrastructuur en bijkomende overkoepelende software geschreven.

Spreekt deze case jou aan?

Neem contact op met Arthur

Voor Netwerkorganisaties