Vervoerregioavond Vervoerregio Mechelen
In het kader van onze opdracht voor het departement Mobiliteit en Openbare Werken waarbij we binnen de vervoerregio Mechelen een Regionaal Mobiliteitsplan opstellen organiseerden we onze laatste vervoerregioavond van het participatieve traject. Vanuit de verschillende thematische werkgroepen die we de afgelopen maanden hadden binnen de vervoerregio trachtten we om acties te vormen voor de bouwstenen uit het beleidsscenario. Deze acties wouden we graag nog aftoetsen bij onze externe stakeholders waarbij we ook open stonden voor extra input. Vanuit alle verzamelde input uit zowel de werkgroepen, de vervoerregioavond en de lopende milieu effecten rapportage vormen we in de komende weken de actietabel voor het Regionaal Mobiliteitsplan. In de loop van 2023 zal dit traject dan zijn laatste fase ingaan waarbij er ook via een openbaar onderzoek nog opmerkingen kunnen komen op het beleidsscenario en de gevormde acties.
Voor meer informatie omtrent de vervoerregio Mechelen kan men hier terecht of bij onze collega Roel.


Mobiliteitshubs in Brussel
In het kader van Good Move en in opdracht van Brussels Mobility gaan onze collega’s Karolina, Sven en Johan in samenwerking met Mobipunt VZW en Mpact aan de slag met mobihubs in het Brussel Hoofdstedelijk Gewest. Samen met diverse stakeholders ontwikkelen we een globale beleidsvisie voor de uitrol van mobihubs in het BHG, die overstappen naar meer duurzame en actieve modi moeten faciliteren. Concreet formuleren we highlevel governance beginselen, ontwikkelen we een aangepaste typologie voor de hubs en werken we 20 cases uit. We startten onze opdracht met een verkennende fietstocht in Brussel. Op 12 december zijn we in gesprek gegaan met lokale organisaties op onze stakeholder kick-off.
Voor meer informatie omtrent dit project, contacteer onze collega Johan.


NewDriver in het nieuws
Bedrijven en organisaties kiezen massaal voor elektrische bedrijfswagens. Ze voelen de hete adem van de aangepaste fiscaliteit in hun nek en trekken de kaart van duurzaamheid. Maar hoe zit dat nu qua totale kosten en wat komt er allemaal praktisch bij kijken?
Onze collega Roel legt het uit in Het Laatste Nieuws.
The New Drive begeleidt dagelijks bedrijven en organisaties in de transitie richting een elektrisch wagenpark. Contacteer ons vandaag nog en we stomen u klaar tegen 1 juli 2023.

Nieuwe collega Twan
Ik ben Twan Kerkhofs en ik mag me sinds midden november een deel van The New Drive familie noemen. Persoonlijk heb ik al jaren een affiniteit voor mobiliteit. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik in 2017 met de opleiding Mobiliteitswetenschappen aan de Universiteit Hasselt van start ben gegaan. Hierin behaalde ik dan ook mijn masterdiploma. Binnen deze opleiding ben ik in contact gekomen met een waaier aan mobiliteit gerelateerde thema’s waarbij de nadruk vaak gelegd werd op duurzaamheid. Dit is een thema dat ik, door zijn maatschappelijke en actuele relevantie, persoonlijk zeer interessant vind. Hierdoor heb ik er in mijn stage dan ook voor gekozen om rond elektrische scooters te werken. Na vijf leerrijke jaren vond ik dat het tijd was om in het werkveld aan de slag te gaan. Mijn keuze is hierbij op The New Drive gevallen omdat de bedrijfscultuur mij heel erg aansprak. Daarnaast vallen de projecten ook perfect binnen mijn interesseveld. Binnen The New Drive zal ik voornamelijk werken rond elektrische mobiliteit, maar ik hoop om zoveel mogelijk verschillende thema’s te kunnen behandelen. In mijn vrije tijd ben ik graag in beweging, zo speel ik basketbal in mijn thuisstad Bree en durf ik (wanneer het zonnetje komt piepen) de koersfiets/ mountainbike al eens van stal te halen.
