Strategische verkenning, haalbaarheid en implementatie laadinfrastructuur
Lidl is een van de grootste food retailers in België. In lijn met het Lidl CSR-programma “Onderweg naar morgen” heeft Lidl besloten om elektrisch rijden te faciliteren. Samen met The New Drive werd een totaalconcept ontwikkelt waarbij klanten van Lidl met hun elektrische auto, scooter of fiets ter plaatse kunnen opladen op zonnestroom – volledig zero-emission. De Lidl klant kan met een speciale Lidl laadpas gratis ter plaatse laden, en na een upgrade betalend gebruik maken van een van de 1.500 laadpunten in het Europees E-clearing.net laadnetwerk.
The New Drive adviseert Lidl door een high-level haalbaarheidsstudie, een investeringsanalyse en locatiebepaling en de projectbegeleiding bij de selectie van de laadprovider en laadinfrastructuurleverancier. The New Drive ontwikkelt ook de strategie om verdere laadpunten uit te rollen naar de Belgische filialen, in functie van KPI’s.
Opdrachtgever
Lidl